10. sep, 2025

Tallinas osta – Aizsardzība dokos

Piedāvājam iepazīties ar jaunākajiem pētījumiem par Baltijas biržās kotētajām akciju sabiedrībām.

  • Koriģētā EBITDA gadā ir kāpusi par 6,7% līdz 15,9 milj. EUR
  • Klaipēdas osta saņems 308 milj. EUR investīcijas
  • Mērķa cena – 1,30 EUR, paliek spēkā neitrāls ieteikums

Lielākoties atbilstoši gaidītajam

2. ceturksnī ieņēmumi un paziņotā tīrā peļņa gada izteiksmē saruka par 6,8% un 15,2%, sasniedzot attiecīgi 29,5 milj. EUR un 3,5 milj. EUR, savukārt EBITDA (peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) pieauga par 6,7% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn, sasniedzot 15,9 milj. EUR. Ieņēmumi samazinājās galvenokārt tāpēc, ka Botnica čarterreisu dienu skaits samazinājās par 63% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Tomēr Mūga zemes gabals nodrošināja likviditāti 4,9 milj. EUR apmērā, kas izlīdzināja par 3,4 milj. EUR gada izteiksmē mazākus čarterreisu ieņēmumus. Ieņēmumi atbilda prognozēm, nedaudz pārsniedzot tās par 0,7 milj. EUR, līdz ar to koriģētā EBITDA un koriģētā tīrā peļņa pārsniedza prognozes par līdzīgu apmēru.

Stratēģiska krasta līnijas izbūve

Klaipēdas ostai pieder 39% tirgus daļa (Tallinas ostai – 14 %), un tā ir lielākais konteineru pārkraušanas centrs Baltijas valstīs, kas to padara par Tallinas ostas lielāko konkurentu. Klaipēdas osta valsts aizsardzības interesēs investēs vairāk nekā 300 milj. EUR ostas modernizācijā laikposmā no 2025. gada līdz 2028. gadam. Lai gan ieguldījumu apjoms ir līdzīgs, Tallinas ostai ir pirmā darbības uzsācēja priekšrocības (jūras vēja enerģijas jaudas ziņā), jo tā sāks darbību jau 2026. gada pirmajā pusgadā. Atšķirībā no Mūgas Klaipēdas ostai nebūs tieša RB savienojuma 2030. gada pamatbūvniecības ietvaros. Tāpēc pagaidām Tallinas ostas tiešajam RB savienojumam vajadzētu kalpot par konkurences priekšrocību dzelzceļa integrētajā loģistikā, jo īpaši attiecībā uz vienota sastāva vilcieniem, kas savieno Centrāleiropas iekšzemes teritorijas ar Skandināviju.

Paliek spēkā neitrāls ieteikums

Saglabājam mūsu 1,30 EUR mērķa cenu, līdz ar to Tallinas ostas novērtējums atbilst 2025. gada prognozējamajam EV/EBITDA (uzņēmuma vērtība / peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas) koeficientam 8,5x apmērā (iepretim ilgtermiņa vidējam rādītājam 9,7x), P/E (cena/peļņa) koeficientam 15,2x apmērā (iepretim 16,3x) un P/B (peļņa / bilances vērtība) koeficientam 0,9x apmērā (iepretim 1,1x). Saglabājam neitrālu ieteikumu par šo uzņēmumu, gaidot lielāku skaidrību par pašreizējiem projektiem un reāliem katalizatoriem, kas palielinās kravu un pasažieru apjomus līdz līmenim, kāds bija pirms kovida.

Pārskats bija gatavs 04.09.2025. plkst. 16.29 un tika publicēts 10.09.2025. plkst. 10.30.

Ar visiem  jaunākajiem pētījumiem par Baltijas biržās kotētajām akciju sabiedrībām varat iepazīties Swedbank internetbankas sadaļā Baltijas akciju analīze.

Šo apskatu ir sagatavojusi “Swedbank Baltics” AS un Latvijā to izplata “Swedbank” AS. Apskatam ir tikai informatīvs raksturs, un tajā ietvertā informācija nav uzskatāma par ieguldījumu konsultācijas sniegšanu. Tā nav un nevar tikt uzskatīta par rekomendāciju slēgt finanšu tirgus darījumus, ieguldīt vērtspapīros vai rīkoties citā veidā.