Tad jautājuma: “Kā atvaļinājums?” vietā der līdzjūtīgais: “Ceru, ka biji apdrošinājies…”.
Traumas un negadījumi kalnos mēdz pārsteigt visdažādākajos veidos – bērnam uztriecas cits slēpotājs, kā rezultātā jaunākais ģimenes ceļotājs gūst īkšķa lūzumu, citam klientam, neveiksmīgi krītot, ar nūju izsists zoba kronītis, vēl kādam, iekļūstot nelaimes gadījumā, nepieciešams izmantot glābšanas darbu pakalpojumus, un vēl kādam uz kalna tiek sabojāts slēpošanas inventārs vai tiek nozagtas personīgās mantas – ar šādiem un līdzīgiem bēdu stāstiem Swedbank apdrošināšanas speciālisti sastopas teju ik dienas, atklājot, ka vidējā atlīdzība ceļojuma apdrošināšanas gadījumam ir 1110 eiro.
Biežāk nekā katram otrajam slēpotājam vai snovotājam jeb 60 % Swedbank apdrošināšanas atlīdzību pieteicēju, kuri ceļo ziemā, ārvalstīs bijusi nepieciešama medicīniskā palīdzība.
Visbiežāk nelaimes gadījumi (46 %) notiek Itālijā, kas, visticamāk, skaidrojams ar faktu, ka tieši šī valsts ir viens no iemīļotākajiem ziemas ceļojumu galamērķiem. Otrajā un trešajā vietā pēc nelaimes gadījumu norises vietas ierindojas Austrija (17 %) un Francija (12 %), liecina Swedbank apkopotā informācija.
Nelaimes brīdī rūpes uzņēmās apdrošinātājs
Arī Regīnai Pakalnei (33) patīk slēpot, taču pagājušajā ziemā viņas ceļojums Itālijā beidzās ar lauztu iegurni un vienlaikus ar mierinošu atziņu – ja nebūtu bijis apdrošināšanas, viss būtu izvērsies daudz skarbāk.
“Slēpoju Itālijā, biju netālu no pacēlājiem, kad man virsū uztriecās cits slēpotājs. Viņš neveiksmīgi uzkrita man virsū, un es guvu nopietnu traumu. Ceļojumā biju kopā ar draugu un brāli. Viņi sasauca kalna darbiniekus, kuri nodrošināja, ka tieku nogādāta slimnīcā. Ārsti mani apskatīja, veica rentgenu un noteica diagnozi – lauzts iegurnis un stingrs gultas režīms tuvākās nedēļas,” atceras Regīna.
“Dodoties ceļojumos, vienmēr esmu pirkusi ceļojuma apdrošināšanu – tas iegājies automātiski. Ļoti novērtēju, ka visu, kas bija saistīts ar atgriešanos mājās, organizēja apdrošinātājs. Veicu tikai dažus zvanus, bet pārsvarā man zvanīja apdrošinātājs, interesējās, kā jūtos, un informēja, cik tālu viss sakārtots, lai varu drīzāk atgriezties mājās,” stāsta nelaimes gadījumā cietusī Regīna.
“Uz Itāliju bijām aizbraukuši ar mašīnu, bet atpakaļ drīkstēju tikt transportēta tikai guļus stāvoklī. Šī ceļojuma laikā uzzināju, ka nav nemaz tik daudz aviokompāniju, kuras spēj nodrošināt gulošas personas transportēšanu. Latvijā atgriezos ar diviem pārlidojumiem. Apdrošinātājs atpakaļceļam man bija sagādājis pavadošo personu – medmāsiņu, kura palīdzēja ar dokumentiem, nokļūšanu no vienas vietas citā, palīdzēja man paēst un uzraudzīja manu pašsajūtu. Patiesībā, nemaz nezinu, kā bez viņas būtu spējusi viena pati atlidot. Atceros, māsiņa, kura bija kopā ar mani, teica, ka man esot ļoti laba apdrošināšanas polise. Tā jau arī bija – finansiāli atguvu gan to naudu, kuru neizmantoju, traumas dēļ pārtraucot slēpošanu, gan arī tika segti pilnīgi visi izdevumi, kas radās lauztā iegurņa dēļ. Bet vēl vairāk gandarīta esmu par to, ka nelaimes brīdī visas rūpes par mani uzņēmās apdrošinātājs,” atviegloti secina Regīna, atklājot, ka pašlaik jau pošas nākamajam slēpošanas piedzīvojumam kalnos.
Kā apdrošināties?
Pirms doties ceļojumā, iesakām izvērtēt riskus, ar kādiem ceļojuma laikā vari sastapties.
- Apdrošināta aktīvā atpūta bez papildu maksas (piemēram, slēpošana vai snovošana oficiālajās trasēs, pārgājiens kalnos);
- Pilnīgam sirdsmieram apdrošini arī savas personiskās mantas;
- Ceļošanas vai transporta ķibeles riska apdrošināšana pasargās no papildu izdevumiem, kas saistīti ar izmaiņām transporta (vai ceļojuma) laika grafikā/maršrutā.
- Dodoties slēpot vai snovot, lielākai drošības sajūtai vari izvēlēties Ekstra aizsardzību, kas nodrošinās vēl plašāku apdrošināšanas polises segumu, iekļaujot, piemēram, trašu slēgšanas apdrošināšanu.
Savu ceļojuma apdrošināšanas polises cenu vari ātri aprēķināt internetbankā.