Kad izkūst skrejceļš un vairs netiec mājās – Unas ceļojuma stāsts

Kurš gan varētu iedomāties, ka Anglijā varētu izkust skrejceļš un tāpēc lidojums tiek atcelts?

Mūsu šī ceļojuma stāsta varone Una Rūtere ir pārliecināta, ka šī ir viena iespēja pret miljonu, taču tieši tā arī noticis, un ceļš uz mājām izvērties pavisam negaidīts.

42 grādu karstums un izkusušais skrejceļš

Šogad vasarā Una bija izplānojusi trīs nedēļu atvaļinājumu “Latvija - Anglija - Melnkalne - Horvātija - Anglija - Latvija”, un, lai nokļūtu no viena galamērķa uz otru, bija paredzēti gan lidojumi, gan braucieni ar autobusu un pat katamarānu, lai pārceltos starp salām.

“Atvaļinājums bija skaists, piepildīts un katrs rīts sākās ar piedzīvojumiem un prieku. Līdz pienāca diena, kad bija jādodas no Splitas lidostas Horvātijā uz Lutonas lidostu Anglijā. Viss sākās ar nevainīgo īsziņu no aviosabiedrības, ka lidojums tiek nedaudz pārcelts. Kas tad man – iedzeršu kafiju pilsētā. Tad atnāca vēl pāris ziņas, un izlidošana tikai pārvirzījās uz vēl vēlāku vakaru. Nu labi, kafiju jau nomainīja vakariņas. Taču es jau nevaru nosēdēt mierā pie sava šķīvja. Tā nu lūkoju pasaules ziņas un BBC redzu “breaking news” – izkususi skrejceļa daļa Lutonas lidostā. Lidostā, kur man ir jānolaižas pēc vairākām stundām. Visi reisi apturēti, pārvirzīti un kas tik vēl nē. Tas bija tieši lielais karstuma vilnis, kas bija pārņēmis visu valsti,” atminas Una.

Neko darīt. Una dodas uz Splitas lidostu ar cerību, ka Anglijā aši tiks saremontēts skrejceļš un viss norisināsies pēc plāna. “Piereģistrējos un gaidu reisu. Jau atkal saņemu īsziņu, ka reiss pārcelts, līdz beidzot parādās maģiskais teksts izlidošanas sarakstā “Lidojums atcelts”. Nedaudz šoks, bet saprotu, ka jāmeklē risinājums. Aši jāpērk biļete tuvākajam reisam uz Lutonas lidostu, jo tur jau mani gaida lidojums uz Latviju. Meklēju un saprotu, ka tuvākajās dienās lidojumu nav. Diezgan loģiski, jo visi šī reisa pasažieri jau ķer, grābj un pērk visu, kas pieejams. Vairs pat nesaprotu, ko man darīt – biļetes nav, naktsmāju nav, transporta uz centru nav, un aviosabiedrībai viss vienalga.”

Kad Horvātijā jau tuvojās pusnakts, Una atcerējusies par savu Zelta kredītkarti un tajā iekļauto ceļojuma apdrošināšanu. “Zvanīju uz apdrošināšanas līniju, lai saprastu, ko man vispār darīt, bet tur superīgs konsultants mani uzklausīja, nomierināja, atbalstīja un iedeva padomus tālākai rīcībai – tieši tas, kas bija nepieciešams.”

Tā nu ātri vien Una atrada viesnīcu Splitā, kur iespējams reģistrēties naktī, kā arī biļetes par pieņemamu cenu lidojumam no Dubrovņikiem uz Mančesteras lidostu nākamajā dienā. “Tikai maza nianse – vēl tikai laikā jānokļūst no Splitas uz Dubrovņikiem. Pēc pāris stundu miega jau sešos no rīta kāpju autobusā uz Dubrovņikiem. Protams, šoferis vēsā mierā brauca pēc sava iedomātā grafika, ne jau oficiālā, un vismaz 100 reizes iedomājos, ka nokavēšu šo reisu un atkal viss sāksies no gala. Bet zvaigznes bija manā pusē, un ieskrēju lidostā tieši minūti minūtē, kur paziņo, ka reiss ir pārcelts uz vēlāku laiku. Ticiet man – jutos kā filmā “Murkšķu diena”!”

Ekskluzīvais brauciens ar taksi

Kamēr Una gaidīja savu reisu uz Angliju, laiku vēlējās izmantot lietderīgi un iegādāties vilciena biļeti, lai nokļūtu no Mančesteras lidostas tuvāk Lutonai, kur Unu gaida lidojums uz Latviju. “Ieeju Anglijas vilcienu lietotnē, un tur pie katra vilciena paziņojums – vilcienu satiksme apturēta lielā karstuma dēļ. Nopietni? Vairs jau nezini – smieties vai raudāt. Ieeju savā mīļajā BBC ziņu lietotnē un tur jau atkal “breaking news” – atcelti visi reisi, jo lielā karstuma dēļ deformējas vadi un sliedes. Skaidrs, vilciens man vairs nav opcija, ņemšu autobusu, taču tāda ideja bija visai Anglijai, tāpēc nav pieejama pat viena mazītiņa biļetīte man vēlamajā maršrutā. “Mieru tikai mieru”, sev saku, ”ir jau vēl Uber”. Ieeju apskatīt attālumus – 3,5 stundu brauciens ar taksi. Variantu nav, ņemšu to, ja vispār kādreiz nonākšu savā gala mērķī.”

Tā nu Una beidzot nonāca Anglijā, kur 42 grādu karstums uzreiz licis aizsisties elpai. “Lēni velkot savu čemodānu, devos Uber virzienā. Iesēdos taksī, šoferis vēl vairākas reizes pārjautāja, vai tiešām mans gala mērķis ir 3,5 stundu brauciena attālumā, uz ko es spēju tikai novilkt ar garu nopūtu, ”Jā”. Šis izvērtās par manu foršāko takša braucienu, kā laikā šoferis lika manu mīļāko mūziku, piestāja nopirkt kārumus un atspirdzinājumus, kad vien vēlējos, un abi jautri čalojām par kultūras atšķirībām, savām ģimenēm un to, ka lietas jāpieņem tādas, kādas tās ir. Un jānotver katrā situācijā tas labākais, ko vien vari.”

Zelta kredītkarte kā glābiņš neparedzētām izmaksām

Pēc neskaitāmām izmaiņām, biļešu pirkšanas un ceļojuma pārplānošanas, Una tomēr laimīgi nonāca atpakaļ Latvijā. Viņa sevi pieskaita pie regulāriem ceļotājiem, jo vidēji reizi divos mēnešos jau ilgus gadus dodas ārpus Latvijas īsākās vai garākās brīvdienās. Tieši šī iemesla dēļ Unai ir arī Zelta kredītkarte, kas esot kā neatsverams biedrs un drošais plecs neparedzētām situācijām. “Par laimi, līdz šim ne reizi nebija nācies izmantot kartē iekļauto ceļojuma apdrošināšanu, taču visam jau mēdz pienākt tā pirmā un šoreiz arī traģikomiskā pieredze.”

Pateicoties Zelta kredītkartē iekļauto ceļojumu apdrošināšanu, Unai tika apmaksāta nakts viesnīcā, autobusa brauciens uz Dubrovņikiem, kā arī visi neparedzētie takšu braucieni. “Ticiet man – jūs negribētu saskarties ar situāciju, kad par taksi Anglijā būtu jāmaksā 290 mārciņas! Tā kā par lidmašīnas biļetēm naudu atgrieza aviosabiedrība, tad šis netika iekļauts apdrošināšanas pieteikumā. Atgriežoties Latvijā, iesniedzu visus čekus, un pēc lēmuma pieņemšanas nepilnu trīs dienu laikā savā kontā saņēmu apdrošināšanas atlīdzību, kas nosedza manus papildu izdevumus.

Ja esi Swedbank Zelta vai Platinum kredītkartes īpašnieks, tev ceļojuma apdrošināšana, ieskaitot Covid-19 riskus, jau ir iekļauta bez papildu maksas un tā darbosies arī ģimenei, kas ceļo kopā ar tevi – tavam laulātajam vai kopdzīves partnerim un līdz noteiktam vecumam arī bērniem vai pat mazbērniem.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?