Viens no vadošajiem saldējuma un piena produktu ražošanas un izplatīšanas uzņēmumiem Eiropā ar centrālo mītni Rīgā, Latvijā, "Food Union", ar prieku paziņo, ka "Deutsche Bank" kļuvusi par galveno aizdevuma nodrošinātāju. "Food Union" ir veiksmīgi izdevies pārfinansēt kopumā 125 miljonus eiro, tostarp iegūstot pieeju 20 miljonu eiro kredītlīnijai, ko sadarbībā ar "Deutsche Bank" nodrošina Swedbank. Pārfinansēšanās projekts ļāvis uzlabot aizņēmumu struktūru un palielināt finanšu resursu elastību.
“Viens no mūsu galvenajiem mērķiem, kas tika izvirzīts 2024. gadā, bija veiksmīga refinansēšana ar vienu no vadošajām Eiropas bankām. Pēc rūpīgas vairāku finanšu iestāžu izvērtēšanas, mēs noslēdzām vienošanos uz abpusēji izdevīgiem nosacījumiem ar mūsu uzticamo finanšu partneri “Deutsche Bank” vēl pagājušā gada beigās, bet visus nepieciešamos sagatavošanās pasākumus pabeidzām pavisam nesen. Šī sadarbība mums nodrošina ne vien lielāku finanšu elastību, bet arī vairākas stratēģiskas priekšrocības, kas stiprina mūsu konkurētspēju un atbalsta izaugsmes īstenošanu visā Eiropā – mūsu mājas tirgos Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Dānijā, Norvēģijā un Rumānijā,” norāda Artūrs Čirjevskis, “Food Union” vadītājs Latvijā un Eiropā.
‘’Deutsche Bank’’ ar gandarījumu uzsāk sadarbību ar ‘’Food Union’’, kas lepojas ar daudzu gadu pieredzi zīmolu attīstībā dažādās produktu kategorijās un veiksmīgiem darbības rezultātiem. Šī darījuma noslēgšana uzskatāmi parāda dažādu specializētu komandu sadarbību, un ‘’Deutsche Bank’’ ar prieku turpinās atbalstīt ‘’Food Union’’ tālākajā izaugsmē.
‘’Food Union’’ arī paziņo par sadarbības atjaunošanu ar Swedbank, vienu no vadošajām bankām Ziemeļeiropā, izveidojot apgrozāmo kredītlīniju.
“Esam priecīgi atbalstīt ‘’Food Union’’ šajā nozīmīgajā finanšu un stratēģiskās transformācijas posmā. Veiksmīgais refinansēšanas darījums apliecina mūsu pārliecību par ‘’Food Union’’ ilgtermiņa redzējumu, darbības spēju un izaugsmes potenciālu Eiropā. Nodrošinot pielāgotus finansēšanas risinājumus, mēs vēlamies palīdzēt ‘’Food Union’’ stiprināt savu tirgus pozīciju un sasniegt ambiciozos attīstības mērķus. Arī finanšu pasaulē robežas izplūst, un es ticu, ka veiksmīgā sadarbība ar pieredzējušo ‘’Deutsche Bank’’ ir tikai sākums ilgtermiņa veiksmīgai partnerībai,” saka Jevgenijs Ivanovs, Swedbank Valdes loceklis un Uzņēmumu pārvaldes vadītājs.
“Šī sadarbība mums ļauj nodrošināt lielākus saldējuma krājumus pirms sezonas – tas ir būtisks aspekts, lai pilnvērtīgi apgūtu visas tirgus iespējas ar maksimālu elastību,” piebilst Čirjevskis.
Papildus jaunajai finansēšanai ar ‘’Deutsche Bank’’ un Swedbank, ‘’Food Union’’ turpina savas ikdienas finanšu operācijas ar “Citadele” banku, “SEB” un “Rietumu” banku.
Šī refinansēšana ir daļa no plašākas finanšu un stratēģiskās transformācijas, kas ieviesta ‘’Food Union’’ 2024. gada darbības stratēģijā “Dedzīgi par izaugsmi”, kuru izstrādāja pēc akcionāru un pārvaldības struktūras izmaiņām. Starp galvenajiem mērķiem – tirgus daļas palielināšana stratēģiskajās produktu kategorijās, tiešās piegādes pakalpojumu efektivitātes uzlabošana, ražošanas procesu automatizācija, darba apstākļu un organizācijas kultūras pilnveide – refinansēšana izcēlās kā būtisks solis, lai stiprinātu pārvaldību un nodrošinātu lielāku finanšu elastību.
Stabilizējoties ekonomiskajai situācijai un turpinot ieviest inovācijas gan saldējuma, gan piena produktu kategorijās, ‘’Food Union’’ ir labi pozicionēts turpmākai izaugsmei.
Kā inovatīvs saldējuma un augstas pievienotās vērtības piena produktu ražotājs un izplatītājs, ‘’Food Union’’ paliek uzticīgs savam zīmola solījumam – gan veikalu plauktos, gan tiešajā piegādē klientiem, gan arī eksporta tirgos. 2025. gada vasaras sezonai ‘’Food Union’’ grupas uzņēmumi kopumā plāno ieviest vairāk nekā 80 jaunus saldējuma produktus, kā arī vairākus desmitus jaunu piena produktu, vēlreiz apliecinot apņēmību attīstīties un iesaistīt patērētājus.
PAR FOOD UNION LATVIJĀ
Food Union ir vadošais svaigu piena produktu un saldējuma ražotājs un izplatītājs Latvijā. Food Union grupu Latvijā veido Rīgas piena kombināts, Valmieras piens un Premia FFL. Tirgū uzņēmums ir pazīstams ar tādiem vēsturiskiem un plaši atpazīstamiem zīmoliem kā Kārums, Limbažu piens, Valmiera, Lakto, Pols, Ekselence un TIO. Uzņēmuma galvenā kompetence galvenokārt ir svaigu piena produktu un saldējuma segmentā, un tā zīmolu portfelis lepojas ar veselīgiem un augstas pievienotās vērtības produktiem, kas ražoti no vislabākās kvalitātes piena, kas iegūts no vairāk nekā 100 Latvijas lauksaimniekiem. Food Union grupas centrālais birojs atrodas Latvijā. Kopš 2019. gada Rīga ir grupas saldējumu attīstības centrs. Katru gadu Saldējuma kompetences centrā tiek izstrādātas vairāk nekā 100 jaunas saldējuma šķirnes Eiropas tirgum. Sākot ar 2024. gada janvāri par Food Union Europe, tostarp arī Food Union Latvijā, mažoritāro īpašnieku kļuvis “PAG Private Equity”. Vairāk informācijas: www.foodunion.lv.