Biznesa attiecībās ar klientiem vai finanšu institūcijām CO2 emisijas ir lielums, kas nu pievienojas tradicionālajiem biznesu raksturojošajiem parametriem — apgrozījumam, tirgus daļai, peļņai, EBITDAi u. c. Šobrīd gan tikai maza daļa uzņēmumu Latvijā spēj raksturot sava uzņēmuma CO2 pēdu – sākot no emisijām, ko rada izejmateriāli, līdz produkta dzīvescikla beigām.
Sarunā starp
- Jāni Brizgu, biedrības “Zaļā brīvība” valdes priekšsēdētāju, Latvijas Universitātes pētnieku un
- Evitu Gošu, SCHWENK Latvija valdes locekli, Vides un juridisko direktori, un
- Adriānu Kauliņu, Swedbank Ilgtspējas attīstības vadītāju, Biznesa ilgtspējas padomes kuratori
tiek iztirzāti galvenie veicamie soļi emisiju mērīšanā un samazināšanā, vērsta uzmanība uz problēmjautājumiem, ar ko uzņēmējiem nāksies saskarties, un identificēti biznesa vadības lēmumi, ko emisiju inventarizācijā iegūtā informācija palīdz pieņemt uzņēmuma vadībai.
CO2 savas darbības rezultātā rada katrs uzņēmums, pakalpojumus sniedzošs vai ražojošs. Uzreiz jāpiebilst, ka mērīšanas kontekstā runā par CO2 ekvivalentu – pārvēršot citu gāzu daudzumus līdzvērtīgā CO2 daudzumā ar tādu pašu globālās sasilšanas potenciālu. Lai lemtu par CO2 emisiju mazināšanu, vispirms jāsaprot, kuros procesos mans bizness rada visvairāk emisiju. Emisiju inventarizācija ir vadības instruments, kas ļauj fokusēties un veikt investīcijas būtiskākajā.