Visi banku konti būs pieejami vienā internetbankā

Tagad Swedbank internetbanku tu varēsi izmantot arī citu banku kontu pārvaldīšanai.

Swedbank klienti, kam ir konti SEB bankā vai Swedbank Lietuvā un Igaunijā, var ērti tos pievienot un redzēt savā internetbankā.

Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas piedāvā šo pakalpojumu saviem klientiem, un jau vairāk nekā tūkstoš no viņiem – gan privātpersonas, gan uzņēmumi – ir izmēģinājuši šo jauno funkcionalitāti. Tas ir tikai sākums – jau pārskatāmā nākotnē Swedbank klienti varēs pievienot jebkurā citā Eiropas bankā atvērtu kontu, aplūkot tā atlikumu un darījumu vēsturi, kā arī veikt maksājumus, nepametot Swedbank internetbanku.

Šī iespēja būs pieejama, tiklīdz citas bankas publiskos ar likumu standartizētās saskarnes (Application Programming Interface jeb API). Swedbank klienti iegūs iespēju vienkopus apskatīt arī šajās bankās atvērtos kontus. Tuvākajā nākotnē iespēju loks vēl paplašināsies un Swedbank klienti varēs ne tikai apskatīt, bet arī veikt maksājumus no sev jebkurā bankā piederoša konta, izmantojot tikai Swedbank internetbanku.

Lai izmantotu jauno iespēju, jādodas uz internetbankas pilno versiju un zem kontu sadaļas jāatrod iespēja “Pievienot kontus no citām bankām” un tālāk jāveic prasītās darbības, kas ir vienkārši un ērti izdarāmas.

Revolūcija visā nozarē

“Šobrīd mēs piedzīvojam jaunas ēras sākumu visā banku nozarē. Iespēja vienuviet apskatīt un pārvaldīt vairāku banku kontus ir revolūcija, kas vēl pirms pāris gadiem šķita neiespējama. Šī iespēja, kuras pamatā ir Eiropas Savienības virzītie tiesību normatīvie akti un banku spēja ātri tam pielāgoties, nesīs jaunas ērtības klientiem, kā arī būtiski saasinās konkurenci finanšu nozarē. Šodienas notikums vēl ir salīdzinoši neliels solis bankai, tomēr milzīgs lēciens visai nozarei, tāpēc esam gandarīti, ka tieši Latvijas iedzīvotāji ir starp pirmajiem Eiropā un pasaulē, kuri sāks izmantot šo inovāciju,” tā jaunumus raksturo Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

Atvērtās platformas iespējas

Šis pakalpojums kļūst iespējams līdz ar Eiropas Savienības otrās Maksājumu pakalpojumu direktīvas ieviešanu, kas paredz finanšu iestādēm drošā veidā atvērt savus pakalpojumus arī citiem atbilstoši sertificētiem spēlētājiem. Šīs pārmaiņas saasinās konkurenci par ērtāko risinājumu klientiem, vienlaikus nodrošinot augstu drošības līmeni, jo likumi un normatīvie akti paredz, ka pakalpojumus varēs nodrošināt tikai pēc saņemtas patērētāja piekrišanas, turklāt dotā piekrišana būs jāatjauno ik pēc 90 dienām. Plašāku informāciju par šiem noteikumiem lasiet šeit.

Swedbank ir pirmā un šobrīd vienīgā banka Latvijā, kas jau pirms obligāti noteiktā laika ieviesusi ES direktīvu un atvērusi savus pakalpojumus trešajām pusēm. Šobrīd jebkuram uzņēmumam ir iespēja izmantot Swedbank izstrādātās saskarnes (API), ja vien pakalpojuma sniedzējs atbilst nepieciešamajām drošības prasībām. Paredzams, ka no 14. septembra arī citas bankas sekos šim piemēram un atvērs savus pakalpojumus trešo pušu jeb citiem pakalpojumu sniedzējiem.

Jau 2017. gada beigās Swedbank ieviesa Open Banking “smilšukastes” vidi, kas ļāva sadarbības partneriem izmēģināt jauno sadarbības platformu Swedbank infrastruktūrā. Šajā posmā interese par Open Banking ir bijusi liela – apmēram divi tūkstoši lietotņu izstrādātāju ir strādājuši pie inovatīvu ideju realizēšanas. Iespēja citiem pakalpojumu sniedzējiem piekļūt banku attīstītajai infrastruktūrai radikāli maina izpratni par finanšu sektoru kopumā, jo no slēgtas vides bankas kļūst par atvērtu platformu ikvienam sadarbības partnerim jaunu pakalpojumu ieviešanai.

Aptauja

Kura, tavuprāt, ir tavas finanšu veselības vājākā vieta?