Laba pārdevēja uzdevums ir rast atbildi uz klienta jautājumiem, risinājumu viņa problēmai, piedāvājumu viņa vajadzībai. Jo lielāku vērtību spēsiet piešķirt rezultātam klienta acīs, jo lielākas izredzes, ka viņš pie jums atgriezīsies. Un varbūt pat ar jūsu kompānijas logotipa tetovējumu uz pleca. Ar ko gan jūs būtu sliktāks par Harley Davidson?
Mīliet
Pārliecināts cilvēknīdējs diez vai spēs būt izcils pārdevējs. Mīliet darbu, klientus, sevi un visu pasauli. Naudu gan mīlēt nevajag, tai pietiek ar cieņu un uzmanību. Kā mēdz teikt – naudai vajadzētu būt galvā, nevis sirdī.
Esiet pārliecināts
Arī pārdodot ko tādu, par ko neesat 100% pārliecināts, protams, ir iespējams gūt panākumus, tomēr jūs nekad nekļūsiet par labāko. Savukārt pārliecinātība jūs neglābs gadījumos, kad būsiet vienīgais, kuru interesē jūsu prece.
Esiet radošs
Izvairīties no rutīnas vieglāk ir vārdos, nevis darbos. Varbūt vērts atcerēties no skolas laikiem zināmo gudrību „Thinking outside the box”, kad uzdevumā prasītos punktus varēja savienot, tikai velkot līnijas ārpus ierobežotā laukuma. Tomēr der gan arī atcerēties, ka vienmēr ir un būs klienti: „Jums kā parasti?” – „Protams!”
Uzklausiet
Austrumos māca, ka cilvēkam ir divas ausis un viena mēle, lai viņš vairāk klausītos un mazāk runātu. Prasmīgs pārdevējs ir lielisks klausītājs, kurš vēlas pēc iespējas labāk saprast un iepazīt klientu. Savukārt, kad pienāks jūsu kārta runāt, atcerieties, ko teicis slavenais cilvēku pazinējs Gēte: „Cilvēks dzird tikai to, ko saprot.”
Esiet draudzīgs, bet ne kaitinošs
Labam pārdevējam neapšaubāmi jābūt nedaudz aktierim, tomēr nevajadzētu pārspīlēt. Vienkārša, cieņpilna saruna bez familiaritātes ir daudz pārliecinošāka par samākslotu, tēlotu laipnību. „Runā klusi, runā lēni un nerunā pārāk daudz,” iesaka Džons Veins, amerikāņu vesternu zvaigzne, aktieris, režisors un producents.
Pievienojiet vērtību
Pirkuma pievienotā vērtība ir klienta sajūta, ka viņa lēmums ir pareizs un neapšaubāms. Jauneklim līgavas klātbūtnē jūs varat ne tikai pārdot briljanta gredzenu, bet arī ievērojami celt viņa pašapziņu.
Mācieties no neveiksmēm
Kā zināms, nav kašķīgu, dumju, sliktu klientu, kuri paši nezina, ko vēlas. Ir neprasmīgi pārdevēji. Katra neveiksme ir lielisks pamats secinājumu izdarīšanai. Bils Geitss taču zināja, ko teica: „Jūsu visneapmierinātākie klienti ir jūsu vislabākā iespēja mācīties.”
Priecājieties arī par nenozīmīgiem panākumiem
Katrs apmierināts klients ir jūsu uzvara. Cilvēks, kam šodien pārdevāt dzēšgumiju, rīt var laimēt miljonu vai saņemt mantojumu un atgriezties pie jums kā pie pilsētas laipnākā pārdevēja.