Latvija un Igaunija – Ķīnas tūristu top 10 galamērķi
Vadoties pēc datiem no Ctrip.com, kas ir viena no Ķīnas lielākajām tūrisma aģentūrām, Latvija un Igaunija ir starp top desmit galamērķiem Eiropā ar visstraujāko Ķīnas tūristu pieaugumu 2019. gada pirmajā pusē.
Inese Šīrava, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore: “Vēl pirms dažiem gadiem Latviju apmeklēja pāris tūkstoši Ķīnas tūristu, pagājušajā gadā to skaits sasniedza 30 tūkstošus. Tas nozīmē, ka arī mūsu pakalpojumu sniedzējiem jābūt gataviem viesus apkalpot."
Katrs pakalpojumu sniedzējs, kas īsteno Ķīnas tūristam draudzīgu servisu, tostarp arī ērtu norēķināšanos par pakalpojumiem, veicina ne vien savu konkurētspēju, bet arī Latviju kopumā veido par pievilcīgāku tūrisma galamērķi."
"Informāciju par šo iespēju varam izmantot arī popularizējot Latviju dažādos tūrisma mārketinga pasākumos Ķīnā. Šādas nianses, kas svešā zemē ceļojumu dara patīkamāku, no tūristu puses vienmēr tiek novērtētas.”
Swedbank dati liecina, ka kopumā visās trīs Baltijas valstīs Ķīnas tūristi labprāt izmanto iespēju norēķināties ar UnionPay norēķinu kartēm – arī Igaunijā un Lietuvā novērojams pieaugošs maksājumu darījumu skaits. Baltijā ar Ķīnas UnionPay norēķinu kartēm ir iespējams norēķināties vairāk nekā 33 000 tirdzniecības vietās. Ķīnas tūristi Lietuvā visbiežāk UnionPay maksājumu kartes izmantojuši, iegādājoties grāmatas un periodiskos izdevumus, savukārt Igaunijā – norēķinoties specializētajos veikalos, piemēram, suvenīru veikalos, valūtas maiņas punktos, juvelierizstrādājumu veikalos. Baltijā kopumā veikti teju 400 darījumu ar UnionPay kartēm.
Visaktīvāk iepērkas vasarā
Latvijā ar Ķīnas UnionPay kartēm ir iespējams norēķināties vairāk nekā 9000 tirdzniecības vietās. Ķīnas tūristi, viesojoties Latvijā, iegādājas gan Latvijā ražotu kosmētiku, pārtiku, medicīnas pakalpojumus, suvenīrus, gan dažādu zīmolu apģērbus. Visaktīvāk ceļotāji no Ķīnas Latvijā iepirkušies tieši vasaras mēnešos – no kopējā darījumu skaita, vairāk nekā puse no tiem veikti vasarā.
Ieva Vīgante, Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītāja: “Esam priecīgi un gandarīti par mūsu sadarbību ar UnionPay. Swedbank ir pirmā banka Latvijā, kas pieņem Ķīnas UnionPay maksājumu kartes, tādējādi Latvijas tirgotājiem tiek nodrošināta efektīva iespēja apkalpot vēl plašāku cilvēku loku."
"Pēc Swedbank datiem redzam, ka Ķīnas tūristi, viesojoties Latvijā, labprāt izmanto šo iespēju, lai ērtāk norēķinātos par saviem pirkumiem. Ceram uz tālāku izaugsmi arī turpmāk.”
Ši Veņčao (Shi Wenchao), Ķīnas UnionPay prezidents: “Ņemot vērā pastāvīgo pieaugošo UnionPay pieņemšanas un izdošanas apjomu visā pasaulē, UnionPay ir kļuvis par iecienītu pārrobežu norēķinu metodi – arvien vairāk klientiem Ķīnas Tautas Republikā un ārpus tās tiek nodrošināta maksājumu ērtība dažādās valstīs un reģionos. Sadarbībā ar Swedbank abām iesaistītajām pusēm ir izveidojušās savas priekšrocības, tādēļ ievērojami uzlabojusies UnionPay tīkla pakalpojumu kapacitāte reģionā."
"UnionPay cer uz ciešāku sadarbību ar Swedbank vairākās jomās, ieskaitot vietējo karšu izsniegšanu, mobilos maksājumus un kopīgu mārketingu.”
UnionPay International (UPI) ir Ķīnas UnionPay meitasuzņēmums, kas vērsts uz starptautisko biznesu. Sadarbībā ar vairāk nekā 2000 iestādēm visā pasaulē, UnionPay International ir paplašinājusi karšu pieņemšanu līdz 176 valstīm un reģioniem globāli, izsniedzot kartes 58 valstīs un reģionos. UnionPay International nodrošina augstas kvalitātes, rentablus un drošus pārrobežu norēķinu maksājumu pakalpojumus pasaules lielākajai karšu īpašnieku bāzei, kā arī nodrošina ērtus, lokalizētus pakalpojumus arvien lielākam skaitam pasaules UnionPay karšu īpašnieku un tirgotāju.