Biznesam Biznesam

Biznesam

Biznesam

“E-komercijas sarunās” tiekamies ar uzņēmēju Jāni Leitānu, kompānijas "Sport Revolution" dibinātāju, lai uzzinātu, kā no personīgās aizraušanās ar sportu radīt globālu biznesu.

“E-komercijas sarunās” kopā ar Valdi Vaišļu, Swedbank e-komercijas ekspertu, kā arī “Sabiles Sidrs” vadītāju Baibu Circeni un mārketinga vadītāju Elzu Circeni uzzinām, kā attīstīt digitālo klātbūtni un veidot e-veikalu.

E-komercija Latvijā pēdējo gadu laikā piedzīvojusi ievērojamu izaugsmi, taču realitāte liecina, ka daudzi uzņēmumi vēl aizvien neizmanto tās pilno potenciālu.

Metaverss – modes vārds vai digitālās nākotnes neatņemama sastāvdaļa?

Tirgotājiem no šī gada 1. aprīļa ir jānodrošina iespēja norēķināties bezskaidras naudas veidā, paredz izmaiņas likumā “Par nodokļiem un nodevām”.

Katrs trešais bezskaidras naudas maksājums tiek veikts ar e-makiem jeb Apple Pay vai Google Pay viedtālruņos.

No ražošanas procesu skaidrošanas līdz visaptverošai maņu pieredzei - industriālais tūrisms ļauj uzņēmumiem dalīties savā stāstā, radot tuvāku saikni ar apmeklētājiem un klientiem.

Sarunā ar "Lat Eko Food" komercdirektoru Ģirtu Karlsonu atklājam galvenos faktorus, kas palīdzējis zīmolam "Rūdolfs" iznest savu stāstu globālā mērogā.

Praktiskos ieteikumos digitālā mārketinga uzlabošanā dalās aģentūras “Frank” stratēģiskais partneris Kristaps Kalniņš.

Šajā rakstā apskatīsim, kā noteikt sava zīmola patieso būtību, kādus aspektus ņemt vērā, un kā šīs zināšanas izmantot, lai nostiprinātu savu pozīciju tirgū.

Eiropas Savienības jaunā Piekļūstamības direktīva (European Accessibility Act) pavisam drīz radīs būtiskas pārmaiņas e-komercijas tirgū.

Ziemassvētki ir viens no nozīmīgākajiem pārdošanas periodiem gan interneta veikaliem, gan tradicionālajām tirdzniecības vietām- vai jūsu uzņēmums ir gatavs pilnībā izmantot šīs svētku sezonas tiešsaistes potenciālu?

“Medikom Latvia” sadarbībā ar Swedbank Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīnikā (C1 ieeja) uzstādījis medicīnas preču pašapkalpošanās automātu.

Swedbank biznesa klientiem tagad ir pieejams ātrs un ērts veids, kā saņemt maksājumus par saviem produktiem vai pakalpojumiem, veicot naudas pieprasījumu Swedbank mobilajā lietotnē.

Swedbank podkāstā "Pa Ceļam Biznesā" dalāmies ar uzņēmēju pieredzi, ekspertu zināšanām un vērtīgiem rīkiem, kas tev noderēs biznesā. Seko mūsu podkāstam sev ērtākajā platformā, lai nepalaistu garām jaunumus!

Salīdzinoši nesen spēkā stājušies noteikumi, kas paredz pienākumu atklāt ar vien vairāk informācijas par nodokļu maksātājiem un šie noteikumi ietekmē visus, kas saimniecisko darbību veic digitālajās platformās.

Uzņēmuma Swotzy līdzdibinātāja un vadītāja Laura Rutka dziļa pārliecība ir, ka e-komercijas uzņēmumiem savā starpā būtu jākonkurē ar labāko produktu, nevis izdevīgākajiem piegādes nosacījumiem.

Pētījums* par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem interneta veikalos liecina, ka katrs ceturtais pircējs (27%) ir pametis jau sagatavotu iepirkšanās grozu nepietiekami labas maksājumu sistēmas dēļ.

Ērta iepirkšanās pieredze bez tehniskiem šķēršļiem ir kritiski svarīga veiksmīgai e-komercijai.

“E-komercijas sarunās” tiekamies ar digitālās komunikācijas ekspertu un uzņēmuma “Ness” izpilddirektoru Jāni Karānu lai uzzinātu, kā panākt, lai pircējs veic atkārtotus pirkumus e-veikalā.

“E-komercijas sarunās” mūzikas tehnoloģiju uzņēmuma “Erica Synths” dibinātājs Ģirts Ozoliņš stāsta par uzņēmuma ceļu starptautiskajā tirgū un dažādiem e-komercijas risinājumiem.

“Swedbank e-komercijas sarunās” tiekamies ar zīmola “Mīci” veidotāju Kristīni Volfu, lai uzzinātu, kā e-veikals var palīdzēt biznesam augt.

Swedbank veiktā pētījuma rezultāti par Latvijas iedzīvotāju interneta iepirkšanās paradumiem* rāda, ka ērta iepirkšanās pieredze bez tehniskiem šķēršļiem ir galvenais veiksmīgas e-komercijas elements.

“E-komercijas sarunās” kopā ar iDeal Latvijas filiāles vadītāju Nikolaju Zaikinu meklējam atbildes uz jautājumiem, kādam ir jābūt veiksmīgam e-veikalam un kas ir svarīgākais, īstenojot efektīvu e-komerciju uzņēmumā.

Ja ikdienā nodarbojies ar pakalpojumu sniegšanu klientiem, iespējams, esi prātojis, kādas biznesa un klientu servisa problēmas varētu atvieglot sava e-veikala atvēršana.

“Swedbank e-komercijas sarunās” tiekamies ar e-komercijas risinājumu ekspertu, uzņēmuma “Magebit” līdzdibinātāju Artūru Krūzi.

“Swedbank e-komercijas sarunās” tiekamies ar Latvijā populārākās mājaslapu izstrādes platformas “Mozello” vadītāju Kārli Blūmentālu.

Ja pārdod preces, iespējams, esi saskāries ar nepieciešamību apvienot fizisko veikalu, tā noliktavu un e-veikalu?

“Swedbank e-komercijas sarunās” tiekamies ar uzņēmuma “SB UN PARTNERI” dibinātāju un vadītāju Sabīni Becu, lai uzzinātu viņas pieredzi, attīstot e-komercijas risinājumus uzņēmuma vajadzībām.

Kvalitatīvs un veiksmīgs e-veikals, gluži kā Rīga, nekad nebūs gatavs. Tas ir nepārtraukts attīstības un uzlabošanas process, kurā jāpielāgojas mainīgajām tirgus tendencēm un klientu vajadzībām.

“Swedbank e-komercijas sarunās” tiekamies ar digitālā mārketinga ekspertu ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi Kristapu Kalniņu.

Ja ikdienā savu klientu satiec tikai virtuāli, iespējams, esi aizdomājies - vai drīkstu apsveikt klientu dzimšanas dienā, nepārkāpjot GDPR noteikumus?

Šī gada pirmajā ceturksnī par 9% audzis karšu norēķinu apjoms, liecina Swedbank apkopotā informācija.

Kāpēc svarīgi noteikt sava e-veikala galveno mērķauditoriju? Kas ir “skaļā domāšana” un kā tā var palīdzēt uzlabot Tava e-veikala darbību? Uzzini vairāk par šiem un citiem jautājumiem, noskatoties mūsu sagatavoto video.

Dzīvojot digitalizācijas un tehnoloģiju straujas attīstības laikmetā, arvien vairāk patērētāju un komersantu dod priekšroku preču un pakalpojumu iegādei elektroniskajā vidē.

Pagājušajā gadā par teju piektdaļu (18%) pieaudzis klātienes pirkumu un pakalpojumu skaits, par kuriem iedzīvotāji norēķinājušies ar maksājumu kartēm, liecina Swedbank apkopotā informācija.

Lai gan visbiežāk vārdu “e-komercija” saistām ar uzņēmuma izveidoto internetveikalu, patiesībā tirdzniecībai internetā ir daudz un dažādi risinājumi.

Kas ir biežākie iemesli, kāpēc uzņēmums nevar sasniegt gaidīto produkta pieprasījumu un kā to risināt, skaidrojam kopā ar biznesa konsultantu Jāni Kļaviņu.

Esam apkopojuši 10 izplatītākās uzņēmēju kļūdas e-komercijā, lai pirmie soļi e-komercijā būtu pārliecinoši un droši.

Mārketinga aģentūras “Frank” stratēģiskais partneris Kristaps Kalniņš apkopojis padomus, kā maksas digitālā reklāma un SEO sakārtošana var aplīdzēt apsteigt konkurentus. 

Attīstot e-komerciju, nepietiek ar interneta veikala izveidi vien – ir jāparūpējas arī par to, lai pircējam to būtu viegli atrast un ērti lietot.

Biznesa rīki

Darba algas kalkulators

Swedbank Finanšu institūts sadarbībā ar Finanšu ministriju izstrādājis kalkulatoru, kas iedzīvotājiem ļauj aprēķināt darbaspēka nodokļu izmaiņu ietekmi uz savu darba algu.

Biznesa plānošanas rīks

Biznesa uzsākšanai, gan arī tā attīstībai ir nepieciešams plāns, lai iecerētie lēmumi būtu pārdomāti un sniegtu vēlamo rezultātu. Biznesa skiču rīks jums ļaus vienuviet apkopot savas domas un pārdomas strukturētā veidā, nobeigumā radot pārskatāmu biznesa plānu. Rīks tapis sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru.

Saimnieciskās darbības formas izvēles palīgs

Saimnieciskās darbības uzsākšana ir saistīta ar atbilstošu tās noformēšanu. Šis rīks palīdzēs noteikt, kādu saimnieciskās darbības formu un nodokļu režīmu izvēlēties pie iecerētās aktivitātes. Rīks tapis sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienestu un Uzņēmumu reģistru

Sagatavo uzņēmuma dibināšanas dokumentus dažos soļos

Swedbank Finanšu institūts sadarbībā ar advokātu biroju Eversheds Sutherland Bitāns un Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru izstrādājis rīku, kas ļauj sagatavot SIA reģistrēšanai nepieciešamos dokumentus.